onsdag 24 februari 2010

Väntan

Att få ordning på magen tar tid. Mag-snällmat är det som gäller nu ett bra tag framöver. En dag i taget.
Idag skiner solen från en klarblå himmel. Det är -26 grader ute. Snön gnistrar. Det ser underbart ut. Bakom huset har vi rådjur som ligger i snögropar och lapar sol. Vackra att se på, men jag är inte så förtjust i dem. De äter upp det mesta vi planterar i vår trädgård.




När jag är hemma några dagar, som den här veckan när vi varit sjuka, drabbas jag av göra-om-och-förnya tankar. Längtar efter färg, krispiga tulpaner och vårvinter med droppande tak och en värmande sol.

Vilken dag som helst nu släpper Rabalder sin vårkollektion. Jag längtar som sagt efter färg - både på mig själv och på kläder. Behöver förnya vårgarderoben.




Jag har det allt lite trist. Surfar runt och kikar på allt möjligt. Hittade en underbar lampa. Den ska absolut upp på favoritlistan.




Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar