torsdag 1 april 2010

Påsklov




Nu har vi påsklov stora storasyster, storasyster, lillebror och jag!
Det ska bli så skönt. Vi ska vara hemma hela familjen en hel helg. Det var länge sedan sist! Idag ska storasyster ut och "påska" tillsammans med sina kompisar. De satt hela kvällen igår och målade påskkort att ge bort.







Ikea hittar man utemöbler som ser jättehärliga ut. Brickbord i vitt och kanske blå och vita stolar. Måste nog föras upp på favoritlistan och sen klämmas och kännas på i verkligheten. Lampan Solig är inte heller så tokig. Finns både som taklampa och som bordslampa.






Hittade det här underbara påskpyntet hos bloggen Skönt hemma. Så vackert och så enkelt! Tänker mig att det här kan passa året om ifall man gör rosorna i någon annan färg.








Själv gjorde jag äggskal av gips tillsammans med mina barn. Först skulle man blåsa upp ballongen (flera gånger och töja ut den), sen hälla i gips, blåsa upp ballongen så att det blir rund, knyta ihop ballongen och sen röra ballongen runt runt en stund så att gipset börjar "bränna". Efter ett dygn tar man sönder ballongen och så har man ett vackert äggskal att använda som ljusstake eller som godisskål.
Tålamod, många ballonger och ett rejält gipspaket behövs, men det är värt besväret!





Jag önskar er alla en god påsk med många målade ägg och ett och annat ägg med godis.


Påskkramar

2 kommentarer: