söndag 11 april 2010

Lillebror




I fredags var han liten som en myra.
I lördags när han vaknade var han FYRA!

Min lilla bebis är fyra år. Jag har inte helt förlikat mig med att det gått så fort.
Han är en "stoooj kille". Det säger han själv.


När lillebror föddes kunde jag riktigt njuta av honom. Han var en underbar liten bebis som mest bara "var". Han sa till när han var hungrig eller behövdes bytas på, men annars så var han en nöjd liten krabat.


Alla sa till mig att verkligen njuta av mina barn när de var små. Ta tillvara varje dag, varje minut och njuta av att vara där just då. Det är en konst. Första gången såg jag fram emot alla framsteg som stora storasyster skulle göra och gjorde enligt alla de böcker jag läst. Det var underbart i sig att få njuta av det. Med storasyster kunde jag känna mig lugnare och ta tillvara varje utvecklingssteg när de skedde. Men med lillebror var det annorlunda. Jag verkligen tog tillvara här och nu.


Allt går så fort och plötsligt är min bebis 4 år och alls ingen bebis längre.

Vi har klivit in i en annan del av livet just nu. Ingen vagn, inga blöjbyten, ingen välling att laga, ingen napp att hålla reda på, ingen som måste sova en stund mitt på dagen, ingen som behöver speciell mat. Det är ett nytt steg för vår familj. Så snabbt man vänjer sig vid bekvämligheter!


Nu är alltså lillebror en stor kille som fyllt 4 år. Han åker slalom, sparkar sparkcykel, kör radiostyrdbil, åker längdskidor, bygger star-wars lego och kan en mängd olika saker själv.


Kram

2 kommentarer:

  1. Ja mosters stora gull tack för trevligt kalas!
    Om du blir sugen på allt som era barn vuxit ifrån så finns vi här och har alla ateraljerna, blöja, tutte (napp), snuttis, nalle, sova på dagen, välling, speciell mat eller iallafall lätttuggat, lyfta, bära, vagn, framsteg och mer därtill ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns ingen som kan ta ner en på jorden som du, syrran!!! *ler*
    Lånar gärna dina småtroll!

    SvaraRadera