tisdag 23 mars 2010

Galon


Idag hämtade jag ett stycke blöt lillebror från dagis. Lite överdriver jag nog. Det var händerna som var blöta. Två par handskar hade han blött ner. De var riktigt tunga! När vi kommer in i gula huset säger jag: "Imorgon måste vi nog ta med dina ....vantar (jag söker ett ord som plötsligt bara är borta), dina vantar som inte blir blöta så lätt. Vet du vilka jag menar?" Medan letar jag som besatt i huvudkontoret efter ordet jag söker. Lillebror tittar konstigt på mig. Jag letar rätt på handskarna och visar honom dem. Då skiner lillebror upp samtidigt som han får bekymmersrynkor i pannan. "Du äj ju galen mamma! Det hetej GALON!!!!" Japp, det var precis det ordet som försvunnit i mitt hjärnkontor!!! Så imorgon åker våra galonvantar från PoP med till dagis, för att hålla lillebror torr om händerna.


3 kommentarer:

  1. Go lillebror! ;-)

    /Systeryster

    SvaraRadera
  2. Lillebror han är klok han :)
    Men du, visst ÄR det ett läskigt lärarfenomen detta med att "tappa" orden! Hjärnan är liksom "slut" när dagen är över.

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Eva om att det måste vara ett lärarfenomen. Tappar inte bara ord. Kan ibland inte ens komma ihåg vissa namn. Hemskt!!

    SvaraRadera