fredag 22 januari 2010

Tiden går försvinnande fort när man har roligt! Helgen har bara susat förbi. Storasyster och lillebror har varit hemma med mig. Stora storasyster och pappan har varit i Junsele och åkt slalom. Tävlingssäsongen har börjat. Nu är det slalom som gäller fram till sista april. Storasyster och lillebror har åkt Vasaloppet. De fick medalj båda två. Storasyster kämpade hårt. Hon tycker inte om att förlora. Lillebror var nöjd bara över att ha tagit sig i mål.
I fredags blev jag representabel i håret. Det var ett tag sen nu som jag klippte och färgade. Nu är jag nyklippt och nyfärgad. När jag är hos frisören brukar jag uppdatera mig i kändisarnas liv och kika i inredningstidningar. Det är skönt med en stund för sig själv.
Kom på att jag skulle bjuda på några av mina favoriter. Mina söndagsfavoriter!
Svenskt tenn kan man hitta underbara saker. Jag älskar att kika på deras hemsida. Just nu är jag väldigt förtjust i Josef Franks tyger och speciellt tyget Teheran. Funderar på att göra en tavla av tyget.
Härligt är det också när alla vårens nyheter droppar in i affärerna. Jag blev väldigt förtjust i Cult designs nya vårserie med fjärilar. Turkosto ch grönt känns fräscht efter allt rött som varit framme under julen. Den lilla krukan och kanske någon ljusmanschett ska få flytta hem till mig tror jag.
En annan favorit är Gustavsbergs Adam kaffekoppar. Jag rädda några från en sopcontainer för några år sedan och älskar dem. Önskar så att jag vore kaffedrickare så att jag också fick dricka ur dem. Nu kan man ju dricka te ur dem också, men det är liksom inte samma sak. *ler*
Hittade den här underbara fåtöljen i en inredningstidning. Kan se mig själv sitta i den med en god bok och nått gott att dricka. En riktig mys fåtölj. Synd bara att prislappen är hisnande!

Nu i vintertider är det inte så bra att gå ut med håret blött. Varför inte lösa problemet med en hederlig duschmössa. Vanligtvis blir det kanske en duschmössa som mamma eller pappa lyckats få med sig efter hotellbesök. På inreda.com har de underbara duschmössor som kanske till och med gör duschandet lite roligare. Denna skulle passa storasyster. Vår prinsessa.
Till helgen går årets Sparkfest av stapeln här. I år har vi blivit tilldelad efterrätt. I höstas kom Anna & Fanny Bergström ut med en ny kokbok. Den här gången är det en bok med bara efterätter. Den fick jag i julklapp! Nu kommer den väl tillpass. Det är underbara bilder som verkligen inbjuder till att prova många av recepten. Som vanligt ett måste i köket, tycker jag!
Inför festen är klädproblemet löst efter en shoppingtur på stan alldeles själv. Tänk vad mycket man hinner stanna och kika på när man går på egen hand. Jag kunde till och med ta mig tid att gå in i provhytten och prova kläder. När hände det senast????
Till feststassen hade ringen från Katts passat utmärkt. Den har funnits på önskelistan ett tag nu.
och kanske det här armbandet från Snö



Nu är det dags att ta tag i söndagsmiddagen!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar