tisdag 12 januari 2010

Sovmorgon



Vi hade vår sovmorgon idag, lilleman och jag. Alltid lika härligt att kunna ta det lugnt på morgonen. Ingen stress. Vi gör det vi vill i vår egen takt. Idag skulle vi vänta in en man som skulle komma hit och laga vår spis, som vägrar fungera. Han skulle komma kl 8. Klockan 9 kom han. Han hade tydligen inte stressat han heller. Nu ska spisen iallafall vara fungerande igen. Vilken lycka det är att ha fyra plattor istället för en!

Imorse hade vi en underbar himmel att titta på medan vi väntade. Det går inte att låta bli att le när himlen bjuder på en sån färgprakt.
Jag minns (nu låter jag gammal, men okej!) när jag jobbade i en liten skola utanför Kramfors centrum. Jag körde mot soluppgången varenda dag. Vilk
en fantastisk början på en arbetsdag! När jag vek av från soluppgången kantades vägen av blommande ängar och betande hästar ända fram till skolgården. Idylliskt!


1 kommentar:

  1. Vad skönt ni har det ibland du och lilleman!
    Njut av soluppgången för idag är det lika fint ute, kanske lite mer frost!
    Kram syrran

    SvaraRadera