fredag 8 januari 2010

Morgonstress


-25 grader ute, alla barnen ska åka med mig till skola och dagis. Ingen vill gå. Det är ju kallt! Det är då det brakar lös - morgonstressen. En dotter orkar knappt kliva upp ur sängen, en springer runt och letar sina saker inför eftermiddagens tennisträning. Lilleman sitter i soffan och dricker välling. Han är väl den ende i huset som inte känner av att tiden rinner ifrån oss. När alla är mätta, kläder är på, hår är kammade - då ska lilleman inte klä på sig! Nä, för han ska inte till dagis idag!

Till sist satt vi allafall i bilen. Pust! Nere på skolan märker dotter nr två att alla tennissaker kom hon ihåg men inga täckbyxor. Hmmm, känns som att det är ett ganska bra klädesplagg att ha en dag med många många minusgrader. Jag får åka en extra tur hem. Lyckos mig!! *not* Kommer lite sent till jobbet.
Det är då jag inser att JAG ska vara rastvakt på lunchen, men några riktigt varma skor eller täckbyxor fick inte jag med mig.

Jag glömmer ofta mig själv. Är det en typisk mamma grej? Eller är det bara jag??

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha då är det som här då...jag ser oftast till att ALLA har med sig allt som behövs MEN glömmer oftast grejer till mig själv...
    Hoppas att det gick bra som rastvakt trots att du inte fått med dig allt =)
    Jag länkar till din blogg från min blogg om det går bra!!
    KRAMAR
    KIKI http://blogg.familjen-ahlgren.se/

    SvaraRadera
  2. Vad ROLIGT att du med har hamnat i "bloggträsket" ;) Jag läknar till dig i min så jag kan kika in så fort du har ett nytt inlägg.

    Japp, så ÄR livet som mamma! Man kommer alltid sist, oftast glömmer man helt sig själv- prcis som du skriver. Så man får vara glad så länge man kommer till jobbet med kläderna på ;)

    STOR kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag är frilansjournalist och jobbar bl.a åt Babyvärlden.se. Denna vecka tänkte vi skriva om bl.a det här med mammors morgonstress. Skulle därför vilja ha kontakt med dig. Du får gärna maila mig på stefan.bergmark@gmail.com.

    Mvh
    Stefan Bergmark

    SvaraRadera