torsdag 7 januari 2010

Inte alltid som man tänkt sig


Ibland vill det sig inte riktigt! Men jag tröstar mig med att jag är nybörjare på det här! Får kanske bättre kläm på det vart efter.


Julen är över, det nya året har börjat. Här hemma har julen plockats bort, nästan... Maken fyller år på Tjugondagknut. Han vill ha julgranen kvar. Så här strålar den fortfarande fast sonen redan på annandagen inte kunde förstå varför granen var kvar. Trots att det är så underbart att plocka fram alla tomtar lika lycklig är jag varje år när jag får plocka ner dem igen och göra huset fritt från det röda. Lyckan just nu är en bukett krispiga tulpaner på köksbordet.

2 kommentarer:

  1. Jag längtar efter att få städa ut julen, men maken och barnen vägrar...

    Länkar till dig från min blogg!

    /Åsa mamma till Matilda från 98:or listan

    SvaraRadera
  2. Välkommen in i bloggvärlden *ler*

    Ska bli intressant att få följa dej här också och inte bara på "listan"

    Inne hos mej är det ganska rörigt, men välkommen att kika om du inte redan gjort det!

    Kram Shannara (Malin)

    SvaraRadera