onsdag 27 oktober 2010

Vab-dag 2


Idag har lillebror och jag också varit hemma. Natten var jobbig för honom. Vi passade på att åka till stan och köpa vinterskor. Jag hade sett ett par Vikingskor på Intersport som man genom clubkortet kunde köpa för 590 kr (ord.pris 1000kr). Nu visade det sig att de skorna inte fanns i lillebrors storlek. Typiskt! Det fick bli ett par andra, Viking play istället. Några hundringar dyrare såklart.

Under tiden som jag fixar skorna blir lillebror erbjuden att få vara med och kasta bollar i olika stora hål. Hade han tur kunde han vinna olika saker. Lillebror ville vara med och tävla. Han tar bollarna. Första bollen hamnar i ett av de mindre hålen av en händelse. Andra bollen blir en miss. Tredje bollen kastar han rakt in i det största hålet. Lillebror vinner en ballong och en signerad affisch med Anja Pärsson. Stolt kommer han tillbaka till mig. "Vad duktig du var som kunde kasta in bollarna i de där hålen!" säger jag. Lillebror tittar på mig: "Skulle man inte göra det då?"


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar